V pátek na Kulturák Stage vystoupí skupina MYDY. Nahradí plánovaný koncert skupiny N.O.H.A., které onemocněla zpěvačka. Vstupenky zůstávají v platnosti. Je možné je i vrátit.
OBSAZENOST SÁLŮ: ČERVENÁ - ORANŽOVÁ - MODRÁ
Před začátkem každé projekce zde v programu i ve webové aplikaci (načtěte si QR nebo jděte na http://app.slavonicefest.cz/) uvidíte barevně rozlišenou předpokládanou obsazenost sálů. Budete si moct na poslední chvíli vybrat film, na který se s největší pravděpodobností dostanete.
UPOZORNĚNÍ
MISTO V SÁLE, KTERÉ ZAUJMETE, JE VAŠE POUZE NA DANOU PROJEKCI.
Není možná jeho rezervece na další film, a to ani pomocí bundy nebo deštníku! Děkujeme za ohleduplnost.
Filmy kromě dětských uvádíme v originálním znění s českými titulky.
Vernisáž výstavy - zahájení festivalu ve středu 2. 8. od 17 hodin
Letošní společnou festivalovou výstavu v Mařížské kapli nazvali manželé Erika Bornová a Tomáš Císařovský úryvkem z básně R. M. Rilkeho. Srdečně vás zveme na její vernisáž v rámci slavnostního zahájení 10. ročníku Slavonice Festu i na návštěvu během festivalu. Denně od 13 do 18 hodin. Vstup volný.
Sochařka a malířka Erika Bornová vychází ve své tvorbě z autobiografických námětů, avšak nechává diváky na pochybách, kde je hranice mezi skutečností, snem a fantazií. Její práce vynalézavě navazují na tradiční postupy výtvarného umění a svébytným způsobem je rozvíjejí, mnohdy však provokují jak svým obsahem, často s erotickým podtextem, tak ztvárněním. Používá velmi netradiční materiály - jako jedna z prvních sochařek u nás začala pracovat s polystyrenem - a jejich překvapivé kombinace.
Tomáš Císařovský je jedním z nejuznávanějších současných českých malířů. Maluje olejovými, výraznými odstíny, většinou portréty a figurální výjevy, v posledních letech i krajinu. Pracuje v tematických cyklech, např. Z deníku dědy legionáře (1989), Naty, přepni to! (1994), Bez koní (1996), Prázdniny v Čechách (2006). Jeho figurální a portrétní malba, doplněná krajinnými motivy, se prolíná s cykly obrazů, které dokumentují malířovo individuální směřování a českou společnost s jejími proměnami. Pravidelně vystavuje v českých i zahraničních galeriích a jeho dílo je zastoupeno ve veřejných i soukromých sbírkách.
Novinářský inkubátor uvede ve spolupráci se SLAVONICE FESTem již čtvrtou festivalovou novinářskou debatu.
I ta letošní se dotkne tématu, které rozdělilo demokratickou společnost. Informační válka cíleně oslabuje kvalitu našeho života a stabilitu euroatlantické civilizace. Doposud jsme se o manipulativních zprávách nenaučili vést klidnou, informovanou debatu na úrovni rodin, natož vlád a států. Čas je přitom drahý a přetížená planeta nepočká. Kde se dnes nachází zdroje a praví původci hybridních hrozeb? Jak se jejich cíle projevují v praxi, jak ovlivňují válku na internetu i na Ukrajině a kdy to konečně skončí? Odpovědi nabídnou přední čeští odborníci a žurnalisté s bezprostřední zkušeností s dezinformační mašinérií.
Debatu moderuje Kateřina Procházková, novinářka a analytička projektu Sinopsis.
Hosty debaty budou:
Stálý zpravodaj Českého rozhlasu na Ukrajině Martin Dorazín.
Blogger a zdravotní bratr Karel Paták - Visegrádský jezdec.
Expert na dezinformace František Vrábel.
Zakladatel Novinářského inkubátoru Tomáš Bouška.
Styl debaty bude opět neformální, bar i gril otevřený. Vstup volný.
Filmový průmysl pomalu začíná přecházet na udržitelnější styl výroby. Jak v praxi probíhá zelená transformace, kterou všichni vítají, ale málokdo se na ní chce podílet? Co nejhoršího se dá najít v odpadkovém koši a proč to vlastně není tak důležité, jako když celý štáb vynechá k obědu maso? To divákům festivalu přiblíží ADAM KARÁSEK, filmař a konzultant udržitelnějšího natáčení ze společnosti PLANET A FILM, kerá se od loňska stará o to, aby byl i Slavonice Fest zelenější. Dlouhodobě také spolupracuje na udržitelném natáčení s TV Nova, Českou televizí, Total Helpart T.H.A. a dalšími. Vstup volný.
Brněnský fotograf Roman Franc je známý svými černobílými skupinovými forografiemi, jejichž třicítka se dostala i do sbírek knihovny Amerického Kongresu. Skupinové portréty ho přivedly do různých míst i situací. Například v roce 2020 před americké kongresmany, kteří se sešli, aby oslavili třicáté výročí projevu Václava Havla. "Předtím, než jsem začal fotit, vystoupila písničkářka Joan Baezová. A pak jsem před nimi jsem stál já a měl udělat dvě fotky. Říkal jsem jim, že fotografuji pomalu a mám speciální techniku, takže se mají dívat do foťáku, mohou dýchat, ale nesmí mrkat. Smáli se snad všemu, co jsem řekl. Někdo dokonce vykřikl: This is so Czech! Večer na recepci v Kongresu za mnou přišlo plno lidí, plácali mě po ramenech a říkali, že to bylo dobré, že to focení bylo úžasné a že si původně mysleli, že je to nějaké představení a že jsem herec," popsal Roman Franc pro magazín Aktuálně.
Výstavu připravilo slavonické Centrum pro budoucnost a je přístupná po celé prázdniny.